پیشبرد فروش چیست و ۱۶ روش پیشبرد فروش
نوشته شده توسط : ساحل

احتمالا اگر اکنون وارد بازار شوید ملاحظه می کنید که بعضی از مغازه ها گونه ها و اقسام تخفیفات بر روی محصولاتشان قرار داده اند . حتی ممکن است ببینید که یک فروشنده بر روی یک برند بیش از بقیه پافشاری می کند . این ها نمونه های کاملی از پیشبرد فروش در عمل هستند .

پیشبرد فروش نوعی تکنیک بازاریابی کششی و مجموعه ای از فعالیت های کوتاه مدت است برای اینکه مخاطبان جذب محصول شما شوند . این پیشه برای فرآورده و برند شما ارزش محسوس برپایی می کند و آگاهی از برند شما را افزایش می دهد .

اگر محصول جدیدی وارد بازار کرده اید و یا محصولی که در بازار دارید پروا زیادی جلب نکرده می توانید به کمک این شیوه محصولاتتان را در میانی مخاطبانتان گسترش کنید .

شما می توانید از تکنیک های متنوعی مشابه تخفیف دادن یا تکنیک “یکی بخر ، دو الی ببر” و … با هدف جذب مشتری جدید ، حفظ مشتریان قبلی و رویارویی با رقبا بهره ببرید . برندها همچنین می توانند واسطه ها و پخش کنندگان کانال خویش را ترغیب کنند الی محصولات بیشتری از آن ها بخرند و فروش محصولات آن ها به مشتریان را افزایش دهند .

 

مزیت انحاء و ابزارهای پیشبرد فروش این است که هزینه زیادی در برندارند به خصوص زمانی که با هزینه های تبلیغاتی سنجش می شوند . بنابراین برای کسب و کارهای کوچک هم کاملا مفید و موثرند .

 

 

انواع پیشبرد فروش

دو تقسیم کلی برای این شیوه هستی دارد :

پیشبرد فروش مصرف کننده : هرگونه کار و جنبش پیشبرد فروش که شما اتمام می دهید لغایت خویش را به مشتری معرفی و آنها را دلگرمی به خرید کنید .
پیشبرد فروش بازرگانی : اگر فعالیت های پیشبرد فروش شما بر واسطه ها و توزیع کنندگان متمرکز باشد به آن پیشبرد فروش بازرگانی می گویند . در این انحاء توزیع کنندگان و واسطه ها را ترغیب می کنند الی اغلب بخرند و فروش محصولات کمپانی به مشتریانشان را افزایش دهند .
مثلا شما یک واسطه فروش تلویزیون هستید و کمپانی سونی به شما می گوید که اگر ۱۰۰ دستگاه تلویزیون بفروشید به شما ۱۰ درصد تخفیف خواهد داد . طبیعتا دلیل فروش تلویزیون های سونی در شما بیشتر می شود زیرا ۱۰ درصد فروش تلویزیون مبلغ زیادی می شود .

 

تکنیک های پیشبرد فروش
قبل از آنکه راهبرد پیشبرد فروش خود را مشخص کنید لازم است که در ارتباط با گونه مشتریان ، فهم نیازهای مشتری ، نحوه رفتار مصرف کننده ، نوع و ویژگی های محصول ، بودجه و نیز شرایط چشم وهمچشمی و سهم رقبا در بازار منظور اطلاعات کاملی کسب کنید و سپس راهبرد خویش را بر پایه آن ها طراحی کنید .

در زیر به برخی از تکنیک های پیشبرد فروش که در اکثر صنایع استفاده می شوند اشاره شده است . بعضی صنایع مشابه کالاهای FMCG ( کالاهای تند مصرف ) ، به علت گستردگی کسب و کار و رقابت شدید بسیاری از تکنیک ها را به چهره همهنگام پیشه می برند .

 

– فرمان دهید هر کدام از این تکنیک ها را عمیقا باره رسیدگی پیمان دهیم :

 

۱- تخفیف در بها محصول
رایج ترین شیوه پیشبرد فروش و پروموشن محصولات ، تخفیفات تجاری و تخفیفات مصرف کننده است . انسان ها دوست دارند که الی می توانند پولشان را ذخیره کنند . تخفیف دادن باعث ایجاد حس رضایتمندی مشتریان و شکل گیری تصویر مثبتی از برند شما در ذهن آن ها می شود . تخفیف دادن وانگهی می تواند موجب افزایش وفاداری مشتریان کنونی نیز شود .

وقتی مشتری کالایی را با تخفیف از شما می گیرد احساس می کند نسبت به مبلغی که پرداخته ارزش بیشتری متعلق به کالا یا خدمت نصیب او شده است . ولی باید مراقب بود که میزان تخفیف به گونه ای نباشد که بها جدید حس بی کیفیت بودن فرآورده را در ذهن مردم القا کند یا حاشیه هوده شما را سخت تفریق دهد .

تخفیفات پیشبرد فروش

برخی از رایج ترین این تخفیفات بر این پایه اند :

تخفیف درصدی : به صورت درصدی از قیمت بیان می شود . تخفیف ۵۰ درصد و بالاتر متعلق به برای کالاهای قدیمی که به سختی به فروش می رسند کاربرد دارد .
تخفیف قیمتی : در کنار قیمت اصلی کالا ، یک بها پیشنهادی نیز ارائه می شود . برای نمونه بها کالا ۳۰۰ هزار تومان است ولی فروشنده روی آن خط می کشد و قیمت ۲۲۰ هزار تومان را در جلوی آن می نویسد . اینگونه کالای تخفیف خورده در ذهن مشتری ارزشمندتر جلوه می کند .
تخفیف چندی : خرید شمار اغلب هر محصول تخفیف بیشتری را به همراه دارد و اینگونه مشتریان دلگرمی به خرید بیشتر می شوند . این تخفیف می تواند بر پایه اندازه خرید باشد ، مثلا بها صابون شدنی است ۲۰۰۰ تومان باشد ولی ۵ شماره صابون را بتوانید با قیمت ۷۵۰۰ تومان بخرید . روش دیگر این نوع تخفیف بر بنیاد حجم همه سفارشات در یک بازه زمانی مشخص است و از این روش می توانیم مشتری را به خویش وابسته نماییم .
تخفیف مناسبتی : تفریق قیمت به انگیزه مناسبت یا رویدادی ویژه مثلا عید نوروز .
تخفیف برای شناسایی : تخفیف برای کسانی که شما را به سایرین شناسایی می کنند . این طور می توانید مردم را برای شناسایی محصولاتتان به دیگران ترغیب کنید .
تخفیف نخستین خرید : برای کسی که برای بار نخست از شما خرید می کند تخفیف قائل شوید .
تخفیف معاوضه : کاهش بها برای خرید کالای نو در صورت تحویل گونه قدیمی آن کالا . این نوع تخفیف در صنعت خودروسازی رایج است اما در بازار دیگر کالاهای بادوام نیز دیده شده است .

همچنین بخوانید : استراتژی های بها گذاری در بازاریابی

 

 

بهترین استراتژی های فروش و بازاریابی چیست؟

۲- پیشبرد فروش در شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی ابزار کاملی برای کارآفرینان و بازاریابان در سده ۲۱ هستند . بسط دادن یک حساب کاربری در شبکه های اجتماعی خرج ای دربرندارد اما برای شما صدها و حتی هزاران مشتری خفته را به ارمغان می آورد .

اما شما باید بدانید که چگونه از این شبکه ها به طور موثر سهم ببرید . به منظور سهم مندی از شبکه های اجتماعی برای پیشبرد فروش ، صرفا داشتن یک حساب کاربری و چشم براه پایدار گذاشتن برای ورود کاربران به صفحه شما کافی نیست .

استفاده از شبکه های اجتماعی در پیشبرد فروش

در اینجا برخی نکات ابتدایی برای کاربرد بهتر از شبکه های اجتماعی را بیان می نماییم :

صرفا یک لینک ساده را در پست های محصولات خویش قرار ندهید ؛ آن را با یک متن جذاب به اتفاق کنید لغایت کاربران را به کلیک بر روی لینک ترغیب کنید .
محتواها و مطالب جالب صفحات دیگران را در صفحه خویش به اشتراک بگذارید .
اطلاعاتی از محصول خود قرار دهید که ملت را به محصول و کسب و کار شما علاقه مند سازد . ( برای نمونه عکس یا ویدیویی که مراحل ساخت فرآورده شما را نشانه دهد ، ویدیویی که کالای شما را بررسی کند و … )
همواره نظرات و سوالات کاربران خود را استجابت دهید .
محتواهای ترغیب کننده و جالب در پست هایتان به اشتراک بگذارید ( مثلا عبارات علت تقسیم ، عکس های جذاب و … ) تا مخاطبان محتواهایتان را به اشتراگ بگذارند و بتوانید کاربران بیشتری به دست آورید .





:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: